Verleng ejaculatie

  • Redactie

    Een spray onder de nietsverhullende naam Tempe, vertraagt het moment van klaarkomen bij mannen tijdens sex. Een man die de spray vijftien minuten voor de sex op zijn edele delen spuit, houdt het gemiddeld bijna vier minuten langer vol. Dat meldt het Britisch Journal of Urology International in haar meest recente nummer. Volgens Ivan Wolffers, bestaat de spray uit een combinatie van twee lokale pijnstillers: lidocaïne en prilocaïne. Wolffers schrijft erover in het gratis dagblad De Pers. Voor de nieuwe spray is het fase II-onderzoek inmiddels afgerond. Dat betekent dat het nieuwe middel getest is bij 54 Britse en Nederlandse mannen tussen de 18 en 75 jaar. De proefpersonen hadden allemaal last van premature ejaculatie. Tempe gaat volgens Wolffers een gouden toekomst tegemoet. Hij verwacht dat niet alleen mannen die lijden aan een te vroeg hoogtepunt de spray zullen kopen, maar ook zij die hun seksuele zelfvertrouwen wat willen opkrikken. Tempe kan de duur van de geslachtsdaad immers verlengen van bijna vier naar acht minuten. Minpuntje aan de nieuwe spray is dat het een verdovend middel is. Een aantal proefpersonen klaagde dan ook van een verdoofd gevoel aan de penis.

  • Hans

    Hallo,

    Ik kom tijdens de sex redelijk snel klaar meestal zo'n 5 minuten.

    Is er iets wat ik hier aan kan doen behalve zo'm spray gebruiken?

    Kan er operatief niets gedaan worden waardoor er definitief een einde

    aan het vroege klarkomen komt?

    Ik zou het graag eens een keer langer dan een half uur vol houden ofzo.